Evenimentele de amploare duc la schimbari rapide.
In perioadele normale, schimbarea este mereu prezenta in jurul nostru. Se manifesta constant, dar lent si silentios. In timp ce inovatia si informatiile impulsioneaza schimbarea, obiceiurile si rutina se impotrivesc schimbarilor.
Dar, cand societatile se confrunta cu evenimente majore, forta schimbarii devine mult mai puternica. Situatiile fara precedent modifica obiceiurile si rutina. Noile obiceiuri le iau locul. De ex. 9/11 a schimbat modul in care calatorim. Pentru totdeauna.
Umanitatea se confrunta astazi cu o astfel de criza globala. Virusul COVID-19 strabate lumea, punand tarile, societatile si comunitatile sub o presiune imensa. Exista blocaje aplicate de guvern in multe locuri, iar distantarea sociala, o fraza pe care probabil ca nu am intalnit-o niciodata pana acum cateva luni, este acum acceptata pe scara larga ca cea mai eficienta cale de a controla raspandirea virusului.
Aceasta criza va trece. Poate peste cateva luni. Poate intr-un an. Poate mai mult. Virusul poate ramane. Dar criza va trece. Cu toate acestea, va lasa in urma o mostenire – noi metode de lucru, noi modele de consum si, de fapt, noi modalitati de interactiune cu semenii.
Saloanele de intretinere si remodelare corporala, industria frumusetii si a sanatatii, reprezinta un sector care trece printr-o transformare tectonica. Serviciile pe care le ofera aceasta industrie sunt de natura personala si fizica. Insasi baza spa-urilor, saloanelor de masaj, tratamentelor corporale, este atingerea.
Frumusetea si starea de bine vor continua sa prospere, deoarece oamenii vor avea in continuare grija de corpul si starea lor, vor avea nevoie sa se relaxeze, sa se „simta bine”. O noua coafura, o bronzare organica, un masaj de relaxare, sau terapeutic reprezinta mai mult decat o simpla transformare fizica. Reprezinta un mijloc de a deveni mai increzator, de a te simti mai bine in propria piele si de a fi mai pregatit sa cuceresti lumea. Aceasta nevoie nu va disparea niciodata. Obiceiurile precum lucrul de acasa, pot „tenta” initial oamenii sa uite de grija corpului si aspectului exterior. Dar, odata ce noutatea se estompeaza, vor realiza ca acel „looking & feeling good” are o legatura directa cu respectul de sine si performantele fizice si intelectuale.
Si in timp ce intretinerea corporala la domiciliu poate deveni mai populara, nimic nu poate inlocui puterea practicienilor. Stilistii, terapeutii si maseuzii sunt oameni profund dedicati. Ei empatizeaza cu clientul si isi dezvaluie fericirea. Ei stiu sa ii faca pe oameni sa se simta bine, vor sa ii faca pe oameni sa se simta bine si vor fi cautati de catre oamenii care vor se simta bine.
Prin urmare, industria de frumusete si wellness va continua sa conecteze practicieni pasionati si clienti dedicati. Interfata dintre ele se va schimba.
Aceasta schimbare va fi determinata de patru factori: sanatate, societate, reglementare si economie. Si va fi pusa in practica cu ajutorul unui aliat aliat care in ultimele luni a devenit mai apropiat de noi: tehnologia.
Factorul SANATATE in industria saloanelor de intretinere si remodelare corporala
Coronavirusul ne invata cat de vulnerabili suntem la bolile infectioase. Globalizarea si calatoriile intercontinentale au dus la o planeta mai mica si mai conectata. Excelent pentru oameni, dar, din pacate, bun si pentru virusi. Asistenta medicala superioara poate atenua mortalitatea, dar amenintarea ramane. Anxietatea astfel creata ii va face pe oameni sa fie mult mai preocupati si constienti de sanatate si igienizare. Fie ca se spala mai des pe maini, fie ca se curata mai des de suprafete, va exista o mai buna constientizare a practicilor sanatoase. Aceasta „presiune asupra sanatatii” va afecta modul in care oamenii interactioneaza si cu spatiile de vanzare cu amanuntul, in special cu cele care implica contact fizic. Ca saloanele de masaj si tratamente corporale, spa-urile.
Factorul SOCIAL pentru saloane si spa
Cresterea constiintei de sanatate va alimenta „presiunea sociala”. Aglomerarile urbane din ziua de azi sunt un mod de viata si exista non-stop apropiere fizica de oameni. Ce se intampla cand incepem sa privim pe fiecare strain ca potential vector de infectare? Ce se intampla cand banuim ca fiecare suprafata este contaminata? Este putin probabil sa ne afundam cu totii intr-o anumita izolare distopica, dar este un fapt ca oamenii doresc sa traiasca in siguranta. Distantarea sociala este aici pentru a ramane. Aceasta precautie se va extinde si la suprafetele fizice. Vreau sa apas butonul acelui lift? Reticenta de a evita contactul inutil va duce la un set complet nou de asteptari de la saloane de intretinere si remodelare corporala. Mastile si manusile pot deveni noua uniforma. Nu este vorba doar de a fi curat. Este vorba despre a fi vazut ca fiind curat.
Factorul REGLEMENTARE in industria tratamentelor corporale
In primele decenii ale secolului XX, realizarea faptului ca igiena alimentara sau lipsa acesteia poate provoca boli, a condus la restaurante mai atent controlate. Nu doar prin calitatea alimentelor, ci si pentru curatenia spatiilor si „sanatatea” proceselor lor. Societatea ajunge acum la o realizare similara ca tocmai actul de atingere poate raspandi boli. Iar societatea actioneaza prin „presiune de reglementare”. Asteptarile si anxietatile crescute ale consumatorilor pot duce la legiferarea unor standarde mai ridicate in industria frumusetii si intretinerii corporale. Acest lucru ar putea varia in strictete, de la autorreglare si recomandari pana la obligatii si clasificari pentru saloanele de masaj si tratamente corporale si faciale.
Factorul ECONOMIC
O combinatie a celor trei presiuni de mai sus poate afecta chiar viabilitatea unor marci de frumusete si wellness. Aceasta ar putea fi denumita „presiune economica”. Noile asteptari ale consumatorilor, nevoia de standarde vizibile si costurile crescute de conformitate pot face foarte dificila functionarea unora din saloane. Lanturile mari, fie in ceea ce priveste mancarea, ospitalitatea sau calatoriile, sunt uneori percepute ca depersonalizate, dar prezinta intotdeauna o nota de eficienta si predictibilitate. In plus, isi pot permite mai bine costurile de conformitate ale proceselor imbunatatite si ale standardelor superioare.
Puterea tehnologiei in lumea intretinerii si remodelarii corporale
Cei patru factori de mai sus reprezinta o provocare semnificativa pentru saloanele de masaj si remodelare corporala, dar, exista un aliat important: tehnologia.
Multe dintre noile asteptari ale clientilor si ale societatii pot fi cel mai bine indeplinite cu tehnologia. Programarile online, check-in-urile, platile automate si multe astfel de functii servesc la eliminarea interactiunilor inutile. De exemplu, zilele in care saloanele de intretinere corporala sunt aglomerate pot fi semnalate. Astfel se optimizeaza programarile si asigura un timp cat mai mic de asteptare.
Voucherele cadou fizice si materialele tiparite pot fi eliminate, oferind in schimb continut digital pe care oamenii il pot accesa pe propriile telefoane.
Tehnologia permite implementarea noilor standarde nu doar in interiorul saloanelor de remodelare corporala, ci si in exteriorul lor.
Deci, ceea ce vom avea dupa criza COVID-19 este probabil o industrie de frumusete si remodelare corporala mai puternica si mai adaptabila. Aceasta foloseste tehnologia de ultima ora pentru a raspunde noilor asteptari ale oamenilor si comunitatilor.
Dezastrele mari duc la schimbari rapide, dar uneori schimbarea este in bine.
Sursa: zenoti.com